Pociągi narodowego przewoźnika pojadą po historycznej Magistrali Węglowej. Spółka skieruje tam jedną parę kursów w związku z trwającą modernizacją linii 1. Jedyny postój na nieobsługiwanym dotychczas odcinku wyznaczono w Zduńskiej Woli Karsznicach.
W niedzielę 26 października w życie wchodzi ostatnia korekta rocznego rozkładu jazdy 2024/2025. Wprowadzane w jej ramach zmiany będą obowiązywać do 13 grudnia. Przynajmniej przez kilka tygodni PKP Intercity obsłuży łączącą województwa śląskie i łódzkie trasę Częstochowa – Chorzew-Siemkowice – Zduńska Wola.
„Flisak” ominie Piotrków Trybunalski i Radomsko
Ma to związek z
modernizacją linii kolejowej 1 między Częstochową a Koluszkami. W związku z pracami, których efektem ma być podniesienie prędkości maksymalnej do 160 km/godz., przepustowość podstawowego korytarza Częstochowa – Łódź będzie ograniczona. – Pociąg TLK „Flisak” relacji Katowice – Gdynia Główna – Katowice pojedzie trasą okrężną po liniach 146, 131 i 14 – zapowiada Maciej Dutkiewicz, rzecznik prasowy PKP Intercity.
Odcinki Częstochowa – Chorzew-Siemkowice (146) i Chorzew – Zduńska Wola (131) są czynne w ruchu pasażerskim, ale poza sezonem wakacyjnym kursują tam tylko pociągi regionalne Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej i Polregio. – Na trasie okrężnej „Flisak” zatrzyma się na stacjach Zduńska Wola Karsznice, Łask i Pabianice – informuje nasz rozmówca. Tylko pierwsza z wymienionych stacji leży na odcinku pozostającym poza stałą siatką połączeń przewoźnika.
Pociągi pojadą towarową łącznicą
Inaczej niż kursy ŁKA, z Karsznic pociąg PKP Intercity nie pojedzie na główną stację w Zduńskiej Woli, ale zjedzie łącznicą nr 542 na linię 14. O kilkanaście minut skraca to czas przejazdu, bo nie jest konieczna zmiana czoła (kierunku jazdy) składu. Niespełna czterokilometrowy odcinek łącznikowy nie jest wykorzystywany w codziennym ruchu rozkładowym.
– Zmiana trasy nie wpłynie negatywnie na czas przejazdu – zapewnia Maciej Dutkiewicz. Do 25 października podróż między stacjami Łódź Kaliska i Częstochowa przy wykorzystaniu pociągu „Flisak” zajmuje 1 godz. 43 min. Od niedzieli dotrzemy tam nawet o osiem minut szybciej. Łodzianie nie będą jednak mogli wsiąść do składu na stacjach Chojny i Widzew.